GeziMezi

Giriş Yap

5 GECE – 6 GÜN

KARADENİZ’İN EN İYİ TESİSLERİNDE

TAM GÜN BATUM TURU DÂHİL…

TRABZON – RİZE - ARTVİN & KARADENİZ’İN EN ÖZEL YAYLALARI

KAFKASÖR YAYLASI - AYDER YAYLASI – ELEVİT YAYLASI – PALOVİT ŞELALESİ – DEMİRKAPI YAYLASI

4, 11, 18, 25 Temmuz; 1, 8, 15, 22 Ağustos 2017

1.GÜN SALI:  ANTALYA - TRABZON – ATATÜRK KÖŞKÜ – AYASOFYA – BOZTEPE – RİZE

Siz değerli misafirlerimizle saat 07:30’da Antalya Havalimanı’nda buluşma. Saat 09:00’da Sunexpress’in XQ 7618 sefer sayılı uçağıyla Trabzon’a hareket. 1 saat 45 dakika sürecek yolculuk sonrası 10:45’te Trabzon Havalimanı’na iniyor, rehberimiz ve aracımızla buluşuyoruz. 257 Yıllık Kommenos Devleti’ne başkentlik yapmış 4000 yıllık geçmişe sahip Trabzon’da, ’Trabzon’a gelinir de köftesi ile ünlü Akçaabat’ta uğranılmadan gidilmez’’ diyerek, öğle yemeğimiz için Akçaabat yollarına düşüyoruz. Köfte menüsü şeklindeki öğle yemeğimizi aldıktan sonra kralların taç törenlerinin yapıldığı, ‘’Kutsal Bilgelik’ ’anlamındaki  (HAGIA SOPHIA) Ayasofya’yı gezmeye gidiyoruz. Trabzon ve Ayasofya’nın tarihini rehberimizden dinliyor, Ayasofya gezimizin sonrasında, ‘Soğuksu mevkiinde bulunan ve Mustafa Kemal Atatürk’ün vasiyetini yazdığı, Kostantin Kabayanidis’in İtalyan Gotik mimarisinde yaptırdığı ve mübadele sonrasında Atatürk’e armağan edilen Atatürk Köşkü’nü ziyaret ediyoruz.  Köşk içerisini ve bahçesi gezilerimizi tamamladıktan sonra Trabzon kazaziye ve telkâri sanatını göreceğimiz gümüşçümüze uğruyoruz. El sanatları hakkında bilgileri sonrasında şehri izleyeceğimiz Boztepe’ye çıkıyoruz. Semaverde demlenen çaylarımızı yudumladıktan ve fotoğraf çekimlerimizi tamamladıktan sonra Rize üzerinden Çayeli’nde bulunan otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve ''Karadeniz’e hoş geldiniz'' eğlencesi otelimizde. ÇAYELİ GRAND ÇAVUŞOĞLU HOTEL

2.GÜN ÇARŞAMBA:  TAM GÜN; BATUM ŞEHİR TURU – ARTVİN

Otelimizdeki kahvaltı sonrasında, Gürcistan Batum turumuz için Sarp Sınır Kapısında rehberimiz eşliğinde geçiş işlemlerimizi  tamamlıyor,  Gürcistan’a Hıristiyanlığı yaydığına inanılan Aziz Andrew'in heykelini görerek Batum gezimize başlıyoruz. Rehberimizin Batum ve St. Andrew hakkında vereceği bilgilerin sonrasında fotoğraflarımızı çekiyor, 93 harbinde Osmanlı – Rus savaşına tanıklık etmiş  Gonia Hisarı’nı (Apsaros Kalesi) panoramik olarak görüyoruz. Para bozdurma işlemlerimizin ardından, Rus Çarı tarafından Avustralya’dan Batum’a getirilen Okaliptüs ağaçları eşliğinde eski Batum sokaklarını görerek, 1893 yılında Çar tarafından yaptırılan, Komünistlerin döneminde ise şehrin elektrik ihtiyacını karşılamak için Trafo binası olarak kullanılan Meryem Ana Kilisesi’ni geziyoruz. Kiliseyi gezdikten sonra eski Batum bulvarda bulunan küçük Botanik Bahçesi gezisini tamamlayarak Gürcü menülerinden oluşan öğle yemeğimizi almak üzere restaurantımıza hareket ediyoruz. Yemeğimizi aldıktan sonra şehir turumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz.  Batum’daki tek faal camimiz olan Orta Camii,  5700 metrekarelik alanı ile Avrupa mimarisindeki Piazza Meydanı, Batum St. Nicolas Kilisesi, Ermeni Apostolik Kilisesi, Gürcüler için sonsuzluğu ve gücü simgeleyen Medea Heykelinin bulunduğu Avrupa Meydanını geziyoruz.  Anlatımlar sonrasında Astroloji Saati, Yunan Mitolojisinde denizlerin tanrısı Poseidon’un bronz heykelinin bulunduğu Neptün Meydanı, 130 metre yüksekliğindeki Alfabe Kulesi, Osmanlılar tarafından yaptırılan Batum Fener Kulesi, Azeri yazar Kurban Said’in başyapıtı Ali ve Nino’nun aşkını anlatan 2010 yılında Gürcü heykeltıraş Tamara Kvesitadze’nin göz kamaştırıcı Ali ile Nino heykelini görüyoruz. 1881 yılında Alman bahçıvanlar tarafından yapımına başlanan 7 km uzunluğundaki Batum Bulvar’ da serbest zaman veriyoruz. Batum gezimizi tamamlıyor,  Türkiye’ye giriş işlemlerimizi gerçekleştiriyor, Göne Dağı eteklerindeki Artvin’e ulaşıyor, otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği GRAND ARTVİN HOTEL

3.GÜN PERŞEMBE: KAFKASÖR YAYLASI – BORÇKA KARAGÖL – FIRTINA VADİSİ – ÇAMLIHEMŞİN - AYDER YAYLASI

Otelimizdeki Artvin manzarası eşliğindeki kahvaltımızın ardından aracımızdaki yerimizi alıyor, uzun yıllardır haziran ayının 3. haftasında düzenlenen boğa güreşleri ile ünlü Kafkasör Yaylası'na çıkıyoruz. 1250 metre yüksekliğindeki Kafkasör Yaylası'nda doğa içerisinde kısa yürüyüşümüzü ve fotoğraf çekimlerimizi tamamlıyor, Artvin’in bir başka doğal güzelliği Borçka Karagöl’e hareket ediyoruz. Bir zamanlar Batum’dan kayıklarla ticaret yapılan Çoruh nehri kenarındaki Borçka’da bizleri bekleyen minibüslerimize biniyor, 1550 metre yüksekliğinde tabiat koruma alanı Karagöl’e ulaşıyoruz. Atanoğlu Yaylasının eteklerindeki, endemik türler bakımından zengin bitki örtüsüne sahip Karagöl’de, göl etrafındaki turumuzu ve fotoğraf çekimlerimizi tamamlıyor transfer araçlarımızla buluşarak, öğle yemeğimizi alacağımız restaurantımıza hareket ediyoruz. Yemeğimizin sonrasında Cankurtaran Geçidi'nden Karadeniz’i izleyip, Karadeniz’in şirin ilçeleri Arhavi, Fındıklı ve Ardeşen üzerinden dünyanın en önemli vadilerinden olan ve birçok film ve diziye ev sahipliği yapmış olan Fırtına Vadisi'ne giriyoruz. Doğanın eşsiz güzellikleri eşliğinde yeşilin her tonunun muhteşem renklerini görerek sırtını Kaçkar Dağları'na dayamış olan yöre halkı tarafından bulut denizindeki yayla olarak tabir edilen, Karadeniz’in en gözde yaylası 1395 metre yüksekliğindeki Ayder Yaylası’na ulaşıyoruz. Ayder Yaylasında; Gelintülü Şelalesi, Aşağı Ambarlı Şelalesi’ni fotoğraflıyor, Kalegon Mevkii, Şenlik Düzü’nü gezdikten sonra, konaklama ve akşam yemeğimizi yiyeceğimiz otelimize yerleşiyoruz. Yemek sonrasında tulum ve Karadeniz ezgileri eşliğinde gece eğlencesine devam ediyoruz. AYDER AHŞAP OTEL

4.GÜN CUMA: TAM GÜN YAYLA SAFARİ; ÇAT VADİSİ – ZİL KALESİ – PALOVİT ŞELALESİ – ELEVİT YAYLASI

Ayder Yaylası manzarası eşliğinde alacağımız kahvaltımızın sonrasında Mucidin Doğasına giderek güne başlıyoruz. Çamlıhemşin yöresel mimarisindeki Serenderleri, Şelaleyi, küçük hayvanat bahçesini ve doğal parkı gezdikten sonra Çamlıhemşin’de bizleri bekleyen minibüsümüzle buluşuyor, gizemli hikâyeleriyle keşfedilmeyi bekleyen Çat Vadisi'ne yöneliyoruz. Karadeniz ezgileri eşliğinde Makravis ( Konaklar Köyü) ve Sevdaluk dizisine ev sahipliği yapmış olan Şenyuva Köyü'ndeki konakları görüyor, Kartal yuvası şeklinde Sarp bir kayanın üzerine inşa edilen Zil Kalesini ( Kale – i Zir ) rehberimiz eşliğinde gezmeye başlıyoruz. Deniz seviyesinden 750 vadi tabanından 100 metre rakımda inşa edilen Ortaçağ dönemine ait Zil Kale'den Verçenik Dağları'nın muhteşem manzarasına tanıklık ediyoruz. Zil Kalesi gezimizi tamamladıktan sonra suyun şiir gibi döküldüğü Palovit Şelalesini görmeye gidiyoruz. 15 metreden akan, Rize’nin en heybetli ve debisi en yüksek şelalesi olan; Palovit Şelalesi'ndeki fotoğraflar çekimlerimizi tamamlayıp, Toşi’ye hareket ediyoruz. Bizler için hazırlanan öğle yemeğimizi aldıktan sonra  Kaçkarların derinliklerine doğru yolculuğumuza devam diyoruz. “Rakım; 1800 Nüfus; Belirsiz “ tabelasının bizleri karşıladığı ‘’Yok Yok Bakkaliyesi’’ ile ünlü Elevit Yaylasına ulaşıyoruz. Zirveleri Buzullar ile kaplı, yemyeşil doğası ile sizleri büyüleyeceğini düşündüğümüz Elevit yaylasın, yayla evlerinin arasındaki yolculuğumuzda yayla kültürü hakkında bilgileri alıyor, yayla yürüyüşümüzün sonunda çaylarımızı Kıraathanedeki yöre halkıyla sohbet ederek alıyoruz. Fotoğraf çekimlerimizi tamamladıktan sonra Elevit Yaylasında ayrılıyor, Çinçiva Kemer Köprüsünü geziyoruz. Aracımız ile buluşuyor Fırtına deresinde Zipline için mola veriyor, ardından Çayeli’nde bulunan otelimize yerleşiyoruz. Konaklama ve akşam yemeği gece eğlencesi eşliğinde GRAND ÇAVUŞOĞLU HOTEL

5.GÜN CUMARTESİ: RİZE BEZİ ATÖLYESİ – UZUNGÖL – DEMİRKAPI YAYLASI -  HAMSİKÖY – ZİGANA DAĞI

Otelimizdeki kahvaltıdan sonra, Rize bezinin işlenişini göreceğimiz atölyeye hareket ediyoruz. İklim özellikleri bakımından yöre insanın vazgeçemediği Rize Bezinin detaylarını tezgâh başındaki bayanlardan aldıktan sonra alışveriş için serbest zaman veriyoruz. Aracımızdaki yerlerimizi alıyor, Rize’yi panoramik olarak izledikten sonra Of üzerinden Solaklı Vadisi'ni takiben eski isimleri “Saraho ve Şerah “ olan Soğanlı Dağları eteklerinde bölgenin en yaşlı ormanlarına ev sahipliği yapan 1090 metre yüksekliğindeki Tabiat Koruma Alanı Uzungöl’e ulaşıyoruz. 1600 yılların başında Haldizen Deresi'nin heyelan sonucu kapanmasıyla oluşmuş Uzungöl’de, göl kenarındaki yürüyüşümüzü tamamlıyor öğle yemeğimizi almak üzere restaurantımıza hareket ediyoruz. Yemeğimizi tamamladıktan sonra bizleri bekleyen minibüslerimizle bölgenin en önemli yaylası Demirkapı ( Haldizen ) Yaylası’na safariye çıkıyoruz. Soğanlı Dağlarının muhteşem manzarası eşliğinde Demirkapı Yaylası'nda yayla evlerini görüyor, yöre bayanlarının dağlardan topladığı dağ çaylarını inceledikten sonra Selo’nun Çay Evi’nde kuzinede hazırlanmış köy patatesleri ve çayın tadına bakıyoruz. Gezi sonrası Uzungöl’den ayrılıyor, Sürmene Manahos Deresi kenarındaki çay fabrikasına uğruyoruz. Yöreye ait çayların işlenişini ve çayın mutfağımıza kadar gelen evrelerini mühendislerimizden dinliyoruz. Çay alışverişi ardından Marco Polodan, Evliya Çelebi'ye kadar birçok gezginin kullandığı Zigana Dağı'na doğru gezimize devam ediyoruz. Tarihi eskilere dayanan İpek Yolu güzergâhında, Arapça ’da ''Hamse'' 5 (beş) anlamına gelen ve sütlacı ile ünlü Hamsiköy üzerinden Zigana dağı eteklerindeki otelimize yerleşiyoruz. Konaklama ve akşam yemeğimizi Karadeniz eğlencesi eşliğinde ZİGANA İVME OTEL’de alıyoruz.

6.GÜN PAZAR:  KARACA MAĞARASI – TRABZON ŞEHİR TURU ( KOSTAKİ KONAĞI – KENT MÜZESİ ) -  ANTALYA

Kahvaltının ardından Karadeniz ile Doğu Anadolu’nun iklim ve coğrafyanın bir anda değişmesine tanıklık edeceğiniz 2032 metre yüksekliğindeki Zigana Dağı Geçidini aşıyor, Harşit Vadisi'ne doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Torul ilçesi Cebeci Köyü'nde, 1550 metre rakımdaki Karaca Mağarası’na ulaşıyoruz. Mağara içerisinde damlataşı şekilleri, sütunlar, mağara çiçekleri, mağara incileri ve traverten basamakları gibi birçok doğa harikasını bir arada görüyor, mağaranın oluşumu ve nasıl bulunduğunun hakkındaki anlatımların dinledikten sonra Karaca Mağarası'ndan ayrılıyor, yöreye has ürünler Kuşburnu, pestil ve köme bulabileceğimiz Kral Park’a uğruyoruz. Ürünlerin tatlarına baktıktan sonra molamızı tamamlıyor, Trabzon’a hareket ediyoruz. Öğle yemeğimiz sonrası Trabzon şehir merkezinde serbest zaman veriyoruz. Serbest zaman içerisinde dileyen misafirlerimizle Trabzon Kent Müzesi ve Kostaki Konağı'nı gezebiliriz. Akşam saatlerinde belirlenen noktada aracımızla buluşuyor, sizleri Trabzon Havalimanı’na hareket ediyoruz. Saat 22:15’de Sunexpress Havayolları XQ 7619 sefer sayılı uçağıyla Trabzon’dan Antalya’ya uçuyoruz. 00:05’te Antalya’ya varıyoruz. Bir dahaki turumuzda görüşmek üzere…

Fiyatlar/Tarihler

549 TL

1249 TL

ÜCRETİMİZE DÂHİL OLANLAR

* Antalya – Trabzon – Antalya gidiş dönüş uçak biletleri ( Ekonomik Sınıf Gidiş Dönüş )

* Tur Boyunca Bizlere Eşlik Edecek Aracımız,

* 5 Gece Yarım Pansiyon Konaklama

* Otellerde Alınacak 5 Sabah Kahvaltısı ve 5 Akşam Yemeği

* Turizm Bakanlığı Profesyonel Kokartlı Rehberlik Hizmeti

* Tursab Sağlık ve seyahat Sigortası

* Otellerde Alınacak Karadeniz Eğlenceleri

* Araç İçi İkramlar

* Milli Park Giriş Ücretleri (Kaçkar Dağları Milli Park Giriş Ücreti, Borçka Karagöl Milli Park Giriş) Ücreti

* Tam Gün Batum Turu

* Programda Belirtilen Tüm Çevre Gezileri

ÜCRETİMİZE DÂHİL OLMAYANLAR

* Gürcistan Yurtdışı Çıkış Harcı

* Yöresel Tatlar şeklinde alınacak Öğle Yemekleri

* Ekstra Yayla Turları Transfer Ücretleri

Çat Vadisi -  Zil Kalesi – Palovit Şelalesi – Elevit Yaylası Kişi Başı Transfer Ücreti: 35,00 TL

Borçka Karagöl Kişi Başı Transfer Ücreti: 30,00 TL

Soğanlı Dağları – Demirkapı Yaylası Kişi Başı Transfer Ücreti: 25,00 TL

Transferlerde 0 - 06 Yaş Çocuklar Ücretsiz /  06 – 10 Yaş çocuklardan % 50 Ücret alınmaktadır.

* Müze ve Ören Yeri Giriş Ücreti

BİLGİLENDİRME

*Türkiye ile Gürcistan Devletleri arasında yapılan anlaşma gereği TC vatandaşları Batum'a üzerinde TC kimlik numarası bulunan nüfuz cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet, kurum kimlikleri vs.) geçiş yapılamamaktadır. Ailesi ile birlikte (Anne ve Babanın Aynı Anda) seyahat etmeyecek olan 18 yaş altı misafirlerimizin BATUM'A geçişleri için NOTER’den onaylı MUVAFAKATNAME almaları gerekmektedir.

* Batum sınır geçişinde dönemsel yoğunluklardan dolayı geçiş işlemlerinde gecikme yaşanabilir. Bu konuda rehberiniz gereken uyarılarda bulunacaktır.

* Gürcistan’ın getirdiği yasayla; Gürcistan Polisi, ülke girişlerinde hiçbir ilacı kabul etmiyor. Günübirlik girişlerde gün içinde kullanacağınız bir tek adet ilacı kâğıda sararak yanınıza alabilirsiniz.

* Gürcistan sınır geçişinde kimliklerdeki deformasyona bağlı yaşanacak problemlerden Acentemiz sorumlu değildir. Gürcistan Bebekler, Çocuklar dâhil kimliklerde Fotoğraf talep etmektedir. (Fotoğraf olması zorunludur)

* Yurt dışından Türkiye'ye pasaportla giriş yapmış olan yabancı misafirlerin Gürcistan’a gidip Türkiye'ye dönebilmesi için Türkiye'ye çoklu (multiple) vize girişi almış olmaları gerekir. Ayrıca Gürcistan Hükümeti’nin pasaportların ya da kimliklerin ait olduğu ülkelerle olan vize protokolüne göre Vizeli/Vizesiz geçiş sağlanacaktır. KKTC vatandaşları, Türkiye'ye giriş yaparken TC kimliklerini kullanarak girmeleri halinde, Gürcistan’a da TC kimlikleriyle girebileceklerdir. Avrupa Birliği pasaportuyla Türkiye'ye giriş yapan KKTC vatandaşları da Türkiye'ye dönebilmek için Çoklu (multiple) vize almış olmaları gerekir.

* Kalınacak yayla otelleri Bungalov ve standart yayla oteli yapısına sahip olup, konaklamaların tümü otel tarafından belirlenir. Otellerde yöresel yemek olma zorunluluğu yoktur.

* Tur esnasında program yoğunluğundan dolayı bankamatik, döviz bürosu vs. bulmak her zaman mümkün olmadığından, misafirlerimizin bu duruma karşı hazırlıklı olmasında fayda vardır.

** Sümela Manastırı, Kültür Bakanlığı tarafından restorasyon çalışmaları nedeniyle 22 Eylül 2018 'e kadar ziyaretçilere kapatılmıştır.